Regulamin sklepu internetowego HRDY, czyli zamówienie, płatność, dostawa i inne

(1 grudnia 2019)

§ 1

Początek, czyli nasz sklep internetowy

  1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.hrdy.com.pl („Sklep”) prowadzony jest przez HRDY Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Ciołka 19/25, 01-445 Warszawa („HRDY” lub „sprzedawca”).
  2. HRDY jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS 0000765127, o kapitale zakładowym 5.000 pln, NIP 5272877719, REGON 38219634600000.
  3. Regulamin jest dla Was - konsumentów i dla nas – sprzedawcy, czyli HRDY i określa zasady oraz tryb zawierania i wykonywania umowy sprzedaży naszych produktów odległość za pośrednictwem sklepu internetowego.
  4. Nasz numer telefonu to: 798 796 403 a adres e-mail: sklep@hrdy.pl jesteśmy pod nim dostępni generalnie cały czas.

§ 2

Definicje; mamy nadzieję, że nie jest ich zbyt wiele

  1. Zamówienie – Twoje drogi kliencie – konsumencie oświadczenie woli składane za pomocą formularza zamówienia dostępnego w Sklepie, którego celem jest zawarcie umowy sprzedaży oferowanego przez HRDY produktu. Składając Zamówienie dodajesz nasze produkty do Koszyka oraz akceptujesz zasady płatności i dostawy.
  2. Konto – Twoje konto w Sklepie, są w nim gromadzone dane, które nam podasz oraz informacje o złożonych przez Ciebie Zamówieniach w Sklepie.
  3. Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  4. Koszyk – w nim widoczne są wybrane przez Ciebie produkty do zakupu.

§ 3

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu oraz składania zamówień na nasze produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i każdą popularną przeglądarką internetową typu,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies.

§ 4

Informacje ogólne

  1. To nie powinno się zdarzyć, ale za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z Twoją infrastrukturą techniczną nie ponosimy odpowiedzialności.
  2. Przeglądanie naszych produktów w Sklepie nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówienia na nasze produkty znajdujące się w Sklepie możliwe jest albo po założeniu Konta. Możliwa jest również realizacja zamówienia przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny w Sklepie podane są w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Ciebie za Zamówienie składa się cena za nasz produkt oraz koszt dostawy na terenie Polski (korzystamy z DPD, InPost, Poczty Polskiej), których aktualną wysokość umieściliśmy w zakładce „Płatność i dostawa” na naszej stronie hrdy.com.pl (odbiór osobisty jest bezpłatny). O kwocie do zapłaty informujemy Ciebie w trakcie składania Zamówienia.

§ 5

Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: Twoje imię i nazwisko, kraj, dokładny adres, adres poczty elektronicznej (e-mail), a opcjonalnie numer telefonu i firma.
  2. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  4. Masz oczywiście możliwość usunięcia Konta w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat. Wystarczy, że do nas napiszesz w tej sprawie.

§ 6

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu;
  2. wybrać nasz produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”;
  3. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić Zamówienie w określonym terminie.
  5. Pamiętaj, że bez indywidualnego uzgodnienia z nami, Zamówienie może objąć maksymalnie 2 takie same Produkty z naszej oferty (np.: możesz zamówić 2 plecaki Assymetric i 2 Płaszczki). W przypadku większych zamówień prosimy o kontakt bezpośredni.

§ 7

Oferowane metody dostawy oraz płatności (to jest nawet ważniejsze)

  1. Możesz skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
  1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,
  2. Odbiór osobisty dostępny pod adresem naszej siedziby: Aleja Prymasa 1000-lecia 151, Warszawa
  3. Możesz skorzystać z następujących metod płatności:
  1. Płatność za pobraniem,
  2. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
  3. Płatności elektroniczne takie jak PayPal.

§ 8

Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie umowy sprzedaży pomiędzy nami następuje po uprzednim złożeniu przez Ciebie Zamówienia.
  2. Po złożeniu Zamówienia niezwłocznie potwierdzamy jego otrzymanie oraz przyjęcie do realizacji, o czym poinformujemy Ciebie przesyłając na Twój adres e-mail podany przy zakładaniu Konta. Dopiero z chwilą otrzymania przez Ciebie takiej wiadomości e-mail zostaje zawarta pomiędzy nami umowa sprzedaży dotycząca produktu (produktów) wskazanych w Zamówieniu.
  3. Jeżeli wybierzesz:
  1. płatności przelewem, płatności elektroniczne konieczne jest dokonanie płatności w terminie 2 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  2. płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki – jesteś zobowiązany do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
  1. Jeżeli wybierzesz sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, nasz Produkt zostanie wysłany do Ciebie w ciągu 2 - 3 dni roboczych, chyba że wspólnie ustalimy inny termin dostawy (np.: z uwagi na konieczność przygotowania Produktu dla Ciebie).
  2. Początek biegu terminu na wysłanie do Ciebie naszego Produktu liczy się w następujący sposób:
  1. w przypadku płatności przelewem lub płatności elektronicznej - od dnia uznania naszego rachunku bankowego,
  2. w przypadku wyboru płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,

6. Jeżeli wybierzesz odbiór osobisty Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie, który z nami indywidualnie uzgodnisz. O gotowości Produktu do odbioru zostaniesz dodatkowo poinformowany poprzez przesłanie wiadomości e-mail na Twój adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania Zamówienia.

7. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.

§ 9

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Jeżeli jesteś konsumentem możesz w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny, składając nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży .
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia naszego Produktu do Ciebie.
  3. W przypadku Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniego Produktu.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży możesz wysłać za pomocą tradycyjnej poczty na nasz adres kontaktowy wskazany w Regulaminie.

5. Skutki odstąpienia od umowy sprzedaży:

  1. umowa sprzedaży uważana jest za niezawartą.
  2. niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, zwracamy dokonane przez Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas.
  3. zwrot płatności dokonamy na Twój rachunek bankowy, z którego korzystałeś składając Zamówienie.
  4. wstrzymujemy się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu od Ciebie z powrotem.
  5. Powinieneś odesłać Produkt na nasz adres wskazany w Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowania o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
  6. Pamiętaj, że ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.

§ 10

Reklamacja i gwarancja

  1. W przypadku wystąpienia wady Produktu masz prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, wyłączamy odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  2. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane Regulaminie nasze dane kontaktowe. Odpowiemy w ciągu 14 dni.
  3. Na nasze Produkty udzielamy 36 miesięcy gwarancji.

4. Nasze Produkty to wyraz naszych oryginalnych pomysłów. Stale je ulepszamy z myślą o użytkownikach bazując na Waszym i naszym doświadczeniu. Nasze Produkty są przygotowywane w niewielkich seriach. Stąd wybarwienia, odcienie kolorów lub detale w przeszyciach mogą w niewielki sposób różnić się pomiędzy poszczególnymi seriami Produktów.

§ 11

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (stosuje się jeżeli jesteście konsumentami)

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Was z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  1. jesteś uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  2. jesteś uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  3. możesz uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  4. masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu możesz złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 12

Dane osobowe w Sklepie internetowym

Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest HRDY Sp. z o.o. Wszystkie informacje dotyczące danych osobowych i administrowania nimi, w tym przysługujących Tobie praw zawarte są w Regulaminie lub zakładce „Polityka prywatności” na stronie hrdy.com.pl

§ 13

Postanowienia końcowe

1. Umowy sprzedaży zawieramy w języku polskim.

2. Zastrzegamy prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany zasad płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu oraz zmiany naszej oferty Produktowej. Zmiany wejdą w życie w ciągu 3 dni od ich umieszczenia na stronie hrdy.com.pl

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.